ACTIVE NATURAL - PAINTBALL


Czym jest PAINTBALL?
Paintball jest sportem uprawianym przez ludzi dowolnej profesji i stylu życia. Jest sportem, w którym kobiety i mężczyźni rywalizują na równi, a wiek nie odgrywa żadnej roli. Inteligencja, szybkość myślenia, zdecydowanie i determinacja, a nie siła, prędkość, czy zwinność są kluczowymi czynnikami sukcesu. Paintball jest urzeczywistnieniem naszych młodzieńczych marzeń zabawy w wojnę przy czym nie ciskamy tylko słowami "trafiłem cię!!!", "dostałeś!!!" lecz także żelatynowymi kulkami nie pozostawiającymi wątpliwości kto dostał, a kto nie. Generalnie jest to gra, sport, zabawa o różnych celach i zasadach lecz z jedną wspólną cechą - wykorzystują kulki z farbą (paintballs) miotane przez broń pneumatyczną na CO2 , sprężone powietrze lub azot, zwaną markerami. Wszystkie gry mogą być rozgrywane zarówno w lesie jak i na specjalnie przygotowanych polach czy budynkach. Gra rozgrywana na polu z ustawionymi przeszkodami np. z opon lub beczek nazywa się Speedball. Jest to sportowa odmiana paintballu zaprojektowana tak aby mogła być oglądana przez widzów. W speedballu biorą udział dwie drużyny. Gra rozgrywana jest na obszarze mniej więcej boiska piłkarskiego. Zadaniem każdej z drużyn jest, podobnie jak w przypadku wspomnianych wyżej gier, zdobycie flagi przeciwnika i dostarczenie jej do swojej bazy. Istnieje także leśna odmiana speedballu w zalesionym terenie z naturalnymi jak i sztucznymi przeszkodami. Podczas gry w Paintball doskonale i w naturalny sposób następuje kreowanie przywódców, tak potrzebne w pracy każdego zespołu. Dynamika gry sprawia, że przez krótki czas umysł ludzki działa na wysokich obrotach" i wtedy każdy przekonuje się, że może pomyślnie dać sobie radę ze stresem. Stwarza to nową perspektywę dla oceny życiowych sytuacji; codzienne problemy, które często wydają się być tak przerażające, nagle stają się czymś zwyczajnym. To w konsekwencji zmniejsza napięcie i nerwowość w życiu.

Scenariusze gier.
ZDOBYCIE FLAGI PRZECIWNIKA - To jeden z najpopularniejszych scenariuszy gry leśnej, ulega częstym modyfikacjom w zależności od potrzeb i pomysłowości grających. W grze biorą udział dwa zespoły (drużyny). Każdy zespół ma swoją bazę, w której jest umieszczona flaga. Bazy rozmieszczone są w pewnej umówionej odległości od siebie (odległość ustalamy indywidualnie w zależności od tego jak długo ma być prowadzona gra w jakim stopniu zaawansowania są gracze, itp.) Celem gry jest zdobycie flagi przeciwnika i zaniesienie jej do swojej bazy. Jeśli zawodnik niosący flagę został trafiony, musi ją zostawić w miejscu, w którym został wyeliminowany. Zawodnicy trafieni kończą grę i schodzą z terenu walki w miejsce neutralne, które wcześniej ustalamy z drużynami. Miejsce to musi być na tyle bezpieczne aby zawodnicy mogli ściągnąć maski. Zawodnik trafiony nie ma prawa głosu - nie może podpowiadać, zdradzać pozycji przeciwnika w żaden sposób. Niewystrzelane kulki, które zostały trafionemu zawodnikowi, może przekazać dowolnemu graczowi ze swojej drużyny.

BLACK JACK - Gra oparta na zasadach gry w zdobywanie flagi, jednak każdy uczestnik ma do dyspozycji 21 kulek na całą grę i dodatkowo to, że zawodnicy nie mogą przekazywać sobie kulek , zawodnik, który wystrzela wszystkie swoje kulki kończy grę. Limit 21 kulek można oczywiście zamienić na inny umówiony, jednak pamiętajmy, że im więcej kulek będziemy mieli do dyspozycji tym gra bardziej będzie zatracała swój sens.

OBRONA CZĘSTOCHOWY- Kolejna gra oparta na zasadach ?zdobywania flagi?. Różnica polega na tym, że jedna drużyna tylko broni, na określonym terenie, dostępu do flagi (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren), gdy zadaniem drugiej jest jej zdobycie. Atakująca grupa wygrywa zdobywając flagę (wystarczy ja podjąć), obrońcy wygrywają jeśli uda im się powstrzymać atak. Jest to dobre ćwiczenie jak bronić lub atakować pozycje flagowe.

GENERAŁ - Drużyny wybierają dowódców, którzy zostają specjalnie oznaczeni. Celem rozgrywki jest likwidacja dowódcy drużyny przeciwnej. Drużyna która szybciej wyeliminuje dowódcę wygrywa. Dowódca otrzymuje również broń i także odpiera atak przeciwnika.Dodatkowo można wprowadzić zasadę zdobycia flagi.

BITWA O WODĘ - Pomiędzy walczącymi grupami zostaje umieszczony baniak z wodą. Zadaniem obu grup jest przechwycenie baniaka i dostarczenie jego do punktu startowego drużyny przeciwnej. Wariant gry gwarantujący dużą dynamikę i wartką akcję.



... W jakich warunkach pogodowych można grać?
Praktycznie w każdych. W przypadku deszczu należy tylko zabezpieczyć kulki i lufę przed zamoknięciem tak, aby nie skręcały w dowolnym kierunku i nie pękały w lufie. W przypadku mocnego słońca nie wolno zbyt mocno ładować butli, gdyż się nagrzewa i "pójdą" zawory bezpieczeństwa. Najważniejsza jest jednak temperatura. W przypadku dwutlenku węgla powinna wynosić więcej niż -3 st. C, aby gaz dobrze się rozprężał, a markery "nie sypały śniegiem".

Sprzęt
Staramy się używać sprzętu wysokiej jakości który sprawdził się w różnych warunkach, a zarazem jest prostym i bezpiecznym w użytkowaniu.

Markery:
Tippmann 98 Custom - potocznie nazywany paintballowym Kałasznikowem. Jest to najbardziej niezawodny marker paintballowy - doskonała celność i wygląd są jego dodatkowymi zaletami. Półautomat.

Maski:
JT Radar - termiczna, z daszkiem, lekka, doskonale chroniąca twarz, uszy i oczywiście oczy zawodnika. Całkowicie bezpieczna, atestowana. Jedna z najbardziej popularnych na polach komercyjnych. Tak zaprojektowana by zmniejszyć do minimum ryzyko parowania szybki.

Butle:
Przeważają butle 12 uncji. Lekkie, starczają na około 400 kul.

Magazynek:
standardowy, mieszczący 200 kulek

Ubiór:
Mundur moro - bluza, spodnie.